Капкејкуј у гостима

Драги моји сапунољупци, приликом прошле посете Београду, сасвим ненадано се пружила прилика да упознам Наташу, креативног творца најкремастијих и најсрећнијих капкејкса које сам до сада пробала. Моја мама је фан већ неко време, а сада сам и ја! Ви знате да ја увек волим да подржим људе који имају сјајне идеје, који су посвећени, искрени и поносни на своје рукотворине. Наташа је управо таква што се уосталом већ и преко екрана види. Нисам оделела њеним капкејсима, па сам пожелела да и вам представим делић њеног сласног царства. 

 

Када си почела да правиш капкејкcе?


Своје прве капкејксе сам направила давне 2009. године. Били су чоколадни, са филом од ваниле, а за декорацију су имали пчелице од фондана. Сећам се колико сам се само бринула да ли ће ми успети, да ли ћу све састојке добро измерити, да ли ће се добро испећи...

Одувек сам волела да месим колаче, тако да ме је мој нови подухват поред страха истовремено и много радовао. Сећам се да тада нисам имала појма шта су “корпице за мафине”, а камоли где се могу купити и да сам тефлонски плех подмазала уљем, успут замишљајући себе и поменути плех у мукотрпној борби вађења готових колачића. На срећу, ипак се нису много залепили 😊 



Нисам желела да буду само укусни, већ и да буду лепи и привлачни за око. Тада крећу моја истраживања и учење. Узела сам свеску и кренула да пишем, како рецепте, тако и свакојаке трикове све са циљем да се добро извештим и једног дана направим свој савршени капкејк. Временом, увидела сам да поред мноштва алата и техника декорисања, постоји и много укуса, комбинација и да се играњем заиста свашта може направити. Могу слободно да кажем да их и сада, после скоро 8 година, са великим усхићењем правим и изнова радујем сваки пут. Покушавам опет, нешто додам, нешто одузмем, не посустајем, све док не добијем оно што сам негде замислила, док не постигнем баланс, како у укусу, тако и у самом изгледу колача. 

Шта те највише инспирише када смишљаш нови дизајн? Како тече твој креативни процес?

Волим да се играм укусима и да експериментишем, да комбинујем састојке који су чудни и несвакидашњи, а верујем да би се заједно уклопили. Капкејк са чајем или капкејк са црним пивом и чоколадом неки су од примера.  Могла бих да кажем да инспирацију практично налазим у свему. Један од изазова било је прављење капкејка по узору на неки слаткиш, попут чоколадице или кекса које смо, рецимо, јели у детињству. Тако сам направила Манчмелоу капкејк и потрудила се да и изгледом и укусом подсећа на добро познат пенасти дезерт. И Јафа кекс је послужио као инспирација. 


Волим да изненађујем драге људе својим јестивим поклончићима и да видим осмехе на њиховим лицима када отворе кутију и изненаде се. Њихови осмеси ми говоре да је добро ово што радим. Наравно, увек се трудим да сваки следећи пут буду другачији, уведем нешто ново и занимљиво или, пак, додам неки детаљ за који знам да би им се допао. То је такође нешто што ме инспирише.

Увек бирам састојаке најбољег квалитета, почев од путера, преко чоколаде, какаоа до декорације за коју се трудим да буде што природнија и са што мање вештачких додатака, боја и арома. Ако бисмо у колач ставили чоколаду лошијег квалитета или некакву замену, у виду крем табле, то би се дефинитивно одразило на крајњи резултат. Тако је са свим састојцима. Једна страна списатељица, која је истовремено и колачарка, је рекла „Ако за доручак мажемо путер на хлеб, зашто бисмо онда у своје колаче стављали маргарин?“ Дакле, правилан одабир састојака је пресудан ако желимо да добијемо диван и укусан капкејк на крају и да заиста уживамо у њему.



Да ли правиш и друге врсте посластица? 

Да. Поред капкејкова, правим и медењаке (Gingerbread cookies) и понекад торте.


Који је твој омиљени капкејк (или састојак)?

Тешко питање 😊 С обзиром да сам зависник од шећера, могу рећи да ми се сваки допада на свој начин. Али, ако баш морам да бирам, рећи ћу да волим све варијанте са воћем. Они су освежавајући, не претерано слатки, а филови се могу мењати од чоколадних, преко ваниластих до воћно – кислекастих. Од тих, издвојила бих Капкејк са малинама и лимуном и још један који сам недавно правила, а то је Капкејк са Earl Grey чајем и поморанџом.




Где су твоји капкејкси доступни да се дегустирају и пазаре?

С времена на време учествујем на базарима и сајмовима рукотворина, о којима увек обавестим људе, па ме, ето ту могу наћи, доћи и дегустирати их.


Да ли правиш слаткише и по посебној поруџбини?

Да, наравно. Људи ми се јављају са мноштвом различитих идеја. Трудим се да им увек изађем у сусрет и направим капкејк или медењак баш како су они замислили. Договарамо се, дајем им предлоге. То су лепи изазови 😊

Како заинтересовани могу да ступе са тобом у контакт? Имаш ли свој сајт?

Сајт је у изради, а на мом  Instagram и Facebook профилу могу видети све моје радове и написати ми своје жеље, предлоге и поруџбине.

Шта ради Наташа кад не прави капкејксе?

Свашта нешто волим да радим. У слободно време цртам, хеклам, волим да правим оригами. Имам у плану да објавим књигу са рецептима, тако да сам сада у фази истраживања и припремања материјала.

Како је настало име и лого ’Капкејкуј’?

Настало је као интерна шала мог момка и мене. Сваки пут када бих нешто правила, он би ме питао „Шта то мејкујеш? Мејкуј нешто лепо.“ (од енг. make), пa онда је настало „бејкуј“  од bake, и одатле се родило капкејкуј. Прво смо мислили да је смешно и можда помало неозбиљно, али ипак нам се на крају свидело. Другачије је. И тако је остало 😊 Лого смо осмислили заједно, док је он био задужен за технички део и рад на фотографијама.



Да ли учествујеш ускоро на некој изложби рукотворина?

За сада немам ништа у плану. Али ћу свакако благовремено објавити на Капкејкуј страници све што се буде организовало.

Које тематске капкејксе тренутно припремаш?

С обзиром да нам долази пролеће, радим на смишљању нових воћних и освежавајућих укуса. И Васкрс нам се ближи. Даћу акценат пролећним мотивима. Све у свему, биће шарено и весело 😊 
---
У име свих читаоца СенМи блога, хвала ти Наташа на гостовању и на овим фенименалним фотографијама. Запратите Капкејкуј да међу првима сазнате о најновијим дешавањима и сезонским капкејксима, и чим се укаже прилика, обавезно пробајте макар један колачић из Наташине радионице. Заиста је могуће купити радост у једном залогају.

Нема коментара